Tehnologia încotro?

Am văzut azi pe National Geographic o importantă cucerire a tehnologiei: proiectorul tactil. Pe româneşte nu vom mai avea nevoie de telecomandă. Vom sta frumos pe scaun, dacă vom ridica mâna dreaptă volumul va fi mai tare, dacă vom lăsă mâna dreaptă jos volumul va scădea. Foarte ingenios, nimic de comentat. A doua cucerire: roboţii care vor face singuri cumpărături. Îi trimiţi la magazin şi ei îţi aduc ceea ce doreşti.

Toată lumea e mulţumită de tehnică, de noutăţile pe care le aduce, numai că se pune întrebarea: noi ce vom mai face? Oare vom construi roboţi să trăiască în locul nostru? Nu sunt împotriva tehnicii, cui nu-i prieşte? Cine nu o doreşte? Dar parcă uneori e prea mult. Tehnologia de azi ne oferă mai mult timp liber ca odinioară, cu toate acestea nu-l vedem. Din contră, ne plângem din ce în ce mai mult că nu-l mai avem.

Tehnologia e formidabilă dar avem rolul nostru. Dacă nu-l înţelegem vom rămâne în casă şi ne vom plânge ca nişte incompetenţi de kilogramele în plus, de depresie etc.

Imagine

Tag-uri:, ,

6 gânduri despre „Tehnologia încotro?

  1. Bursucel Iulie 26, 2014 la 10:46 pm Reply

    Einstein spunea că – zic acum din amintire, nu mai caut citatul – progresul tehnologic e ca o bardă în mâna unui scelerat…

    • Radu Leb Iulie 26, 2014 la 10:48 pm Reply

      Mare om! 🙂 Mulțumesc pentru că îmi citești toate articolele. 🙂 Nu știu dacă merită cu adevărat….

      • Bursucel Iulie 26, 2014 la 10:52 pm

        Merită, pe bune! 🙂
        Nu am vreme pentru tot odată, e drept, așa că o iau cătinel… Poate o să zâmbești, dar e ca parfumul – mai mult de 3 arome nu pot încerca niciodată. 😉

      • Radu Leb Iulie 26, 2014 la 10:54 pm

        De ce merită? Sunt alții mult mai buni ca mine. 🙂

      • Bursucel Iulie 26, 2014 la 11:06 pm

        Posibil, nu zic nu… Dar e un punct de vedere ceea ce expui.
        Îmi place felul în care prezinți ceea ce simți. Îmi place că nu perii comentatorii. Îmi place faptul că m-ai pus în dificultate la un moment dat.
        Îmi place faptul că îți place să citești… și că m-ai incitat să-mi comand Inimă atât de albă…
        Sunt multe… și astea țin strict de mine și de cum văd eu ce merită și ce nu…

      • Radu Leb Iulie 26, 2014 la 11:07 pm

        Îți mulțumesc! 🙂

Lasă un răspuns

