Dacă ești, sunt

Am citit recent „Lupul de stepă”. Dincolo de aspectele mai mult sau mai puțin scriitoricești, mi-a plăcut mult cum personajul principal, mânat de gânduri singuratice și de sinucidere, în urma apariției întâmplătoare în viața sa a unui personaj aparent obișnuit, ajunge să privească viața în alt mod. Ideile și conceptele supraumane, aproape imposibil de ținut, au lăsat loc cărnii.

 

Indiferent în ce credem și ce dorim, mirosim a carne

Familia din care faci parte, acțiunile pe care le întreprinzi, cărțile pe care le citești, lucrurile care-ți plac spun despre tine mult mai multe decât ai putea crede vreodată. Copilăria are un rol hotărâtor. Se impregnează în creier, în tot acest timp, amintiri și interdicții care te urmăresc toată viața. Ele te vor face mai târziu să zâmbești, să te simți vinovat, să plângi, să te mânii în anumite circumstanțe, adesea diferite de cele ale majorității pământenilor. Cu timpul ajungi să ai eul tău, să ai o personalitate a ta. Lumea va știi cine ești când va vorbi despre x: „ zâmbește când, îl doare când, plânge când, se mânie când…”.  Acesta sunt eu: cred în x, nu cred în y; iubesc pe x chiar dacă….  Descoperi mai târziu că sunt bucurii care fac să se schimbe mai multe fețe, dar și că sunt bucurii care schimbă doar fața ta. Oamenii sunt diferiți. Au idei atât de diferite. Și-ar da și viața pentru ele. E frumos, nu? Știi momentul acela când îl întâlnești pe acel cineva după care ai suspinat în mod inconștient atâta timp? E aici. Eu sunt altul. Sau… mai trebuie oare să aștept?

 

M-am uitat toată masa la tine. Nu ai mâncat mai nimic

 

 

10353027_10152531529034291_1212831450587676629_n

19 gânduri despre „Dacă ești, sunt

  1. iluminisme Iulie 17, 2014 la 2:51 pm Reply

    daca lectura te-a facut sa vorbesti asa frumos, merita citita 🙂

    • raduleb Iulie 17, 2014 la 2:59 pm Reply

      Aș fi vrut eu! Ar fi însemnat să am aceste stări abia acum. Bine ar mai fi fost… 🙂

      • iluminisme Iulie 17, 2014 la 3:22 pm

        ohh atunci…e bine si acum, niciodata nu e tarziu, vorba aia..

  2. raduleb Iulie 17, 2014 la 3:24 pm Reply

    🙂

  3. Rodica Iulie 21, 2014 la 1:30 am Reply

    carnea miroase uneori a nemurire…în traducere liberă, a flori de nu-mă-uita…

    • raduleb Iulie 21, 2014 la 5:55 am Reply

      Cred că nu….

      • Rodica Iulie 21, 2014 la 8:51 am

        cred că…nu crezi, doar atât!

  4. kewathu August 9, 2014 la 11:58 pm Reply

    Cred ca si adolescenta, momentul in care apare constiinta de sine, are un rol hotarator asupra modului in care individul va intelege sa se raporteze la viata. Atunci se naste eul. Atunci duci lupta cu tot ce ti-a fost inoculat in copilarie, cu normalitatea care ti-e impusa – respingi sau accepti, in cautarea sinelui. Din adolescenta iesi deja format iar tot ce vei trai dupa va fi judecat prin prisma unor concluzii deja luate – ca si constructie poti schimba stilul, uneori radical, insa temelia ramane aceeasi.

  5. Rodica August 10, 2014 la 2:16 am Reply

    O temelie care apare brusc în ”adolescenţă”…ce stabilitate o avea? 😛 🙂

  6. Radu Leb August 10, 2014 la 2:18 am Reply

    Fiecare caz e diferit.

  7. Rodica August 10, 2014 la 2:20 am Reply

    Trebuie să traduc, atunci: eu-l nu apare brusc şi nici conştiinţa de sine nu vine prin cezariană la data adolescenţei. Adolescenţa decantează, nu formează eu-l! Radu, mă refeream la ce a scris Kewathu.

  8. kewathu August 10, 2014 la 6:15 am Reply

    Din respect pentru Radu, intrucat sunt oaspete aici, sunt cavaler si spun doar ca autosuficienta ta e graitoare, ca ironia ta e la fel de subtila precum o arma.

    Poti fi in dezacord si intr-un mod politicos. Poti tolera subtil. Sau ignora – cum am facut eu cu prescolara concluzie „carnea miroase uneori a nemurire”.

    Si-acum la subiect:
    N-am folosit al tau brusc. Cand spui ca adolescenta decanteaza imi dai dreptate; eu spun ca ea (decantarea adica) se face printr-o lupta interioara in urma careia ajungi sa te descoperi, sa intelegi cine esti, pastrand ce ratiunea iti spune ca e pozitiv, indepartand negativul. Tu ai in gand o fosa septica? Mai departe, esti femeie, probabil de aici confuzia vis-a-vis de termenul „nastere” folosit de mine. Tu il vezi ca pe un act petrecut rapid (vezi „cezariana”), eu il privesc ca pe un proces – nasterea in sine este un rezultant.

    Iar daca ma acuzi pentru acel „apare”, explica te rog ce inseamna pentru tine „data adolescentei”.

    Ca sa aduc si-un argument – unde isi au radacinile framantarile/ideile/concluziile de care este dominat filozoful?

  9. Rodica August 10, 2014 la 1:16 pm Reply

    :))))) Dragă K., eu nu te-am atacat deloc, aşa că nu văd cum ”arma” mea te-ar putea răni. Cât despre suficienţa mea nu ştiu dacă eşti tu în stare să faci vreo critică de valoare. Eu nu te atacam, vorbeam doar, la subiect. Nu poţi întreţine dialogul? Te cred, altfel de unde referirile atât de directe la faptul că eu sunt femeie şi poate fac unele confuzii legate de gen(?), pe când tu eşti, ce?, ….o fantomă? Nu-mi dau seama prea bine din imagine.
    Puteai să fii cavaler, dar n-ai avut cum…

  10. kewathu August 10, 2014 la 3:46 pm Reply

    Draga R, tu n-ai dialogat, ai incercat sa te dai rotunda – nu e asa pentru ca zic eu, si nici asa pentru ca „ironie”. Dialogul se poarta fara ton de superioritate, fara ironii ieftine.

    Nu-mi place faptul ca vrei sa induci ideea cum ca as fi vreun pui de misogin. Nu e frumos. Am subliniat ca esti femeie intrucat ai perceput diferit de mine, care sunt de gen masculin, termenul de „nastere”. Si e firesc sa fie asa.

    Puteam sa fiu cavaler, dar n-am avut cum? Poate ai vrut sa spui „puteai dar n-ai fost”, sau „nu poti deci n-ai fost”? Nu deslusesc ce-ai vrut sa transmiti.

    Daca ai de gand sa mai raspunzi, fa-ti te rog timp si da un raspuns la intrebarea legata de filozof.

  11. Rodica August 10, 2014 la 3:56 pm Reply

    Dragule, limitarea mea…”rotundă” şi ”suficientă” refuză să dea vreun răspuns cuiva care DA, nu a(vea)re cum să fie cavaler! Că dacă aveai cum, erai! În primele mele 2 mesaje(care te-au vexat atâta) la această postare nu există nicio jignire sau vreo remarcă la adresa competenţelor sau caracterului tău, aşa că nu-ţi aprob ieşirea! Să-ţi răspundă cei care, nefiind rotunzi, se pot opri din mişcare şi spre simpatici ca tine. Nu mai insista, este ultimul comentariu legat de tine.

  12. kewathu August 10, 2014 la 4:07 pm Reply

    Ok, deci nu puteam. O simpla neclaritate, nu tre sa tipi. Tu te exprimai acolo, nu eu.

    Exista si posibilitatea de a alege fata de cine sa da, fata de cine sa nu.

    In rest, succesuri. Multe chiar.

    • Rodica August 10, 2014 la 4:13 pm Reply

      :))))))))))) eşti irezistibil! Alegi faţă de cine să fii cavaler? :)))))))) Wow, deci în formarea ta(terminată, precum spuneai, în adolescenţă) mediul e determinant. După o analiză minimală, tu încă nu eşti format, deoarece eşti prea influenţat…de mediu(uman).Tu nu eşti bun decât cu cine ”trebuie”! Ce ziceai de filosof? Nici că mai are imporanţă. Doamne, mai bine te opreai mai devreme :))))))))))))))))
      Doamne, cât de dulce poţi fi! Mai că vreau să ştiu cum arăţi…
      Îl invidiez pe Radu pentru aşa oaspeţi. :*

  13. kewathu August 10, 2014 la 4:24 pm Reply

    Am spus ca exista posibilitatea. Te gadili repede :))

Lasă un răspuns

